Sambutan Hari Kawalan Kehamilan Sedunia, World Contraception Day

Sambutan Hari Kawalan Kehamilan Sedunia, World Contraception Day disambut pada 26 September setiap tahun bagi memberikan kefahaman kepada masyarakat bahawa kehamilan tidak dirancang adalah peluntur kebahagiaan sesebuah hubungan.

Di Malaysia kadar penggunaan pil perancang moden adalah amat rendah. Hanya kurang daripada empat peratus wanita dalam lingkungan umur 15 hingga 49 tahun yang menggunakannya.

Kos dan kesan sampingan biasanya menjadi faktor pertimbangan utama untuk wanita apabila memilih kaedah pencegahan kehamilan.

Dengan adanya pil perancang moden generik yang mempunyai kesan sampingan yang minimum seperti tidak menyebabkan penambahan berat badan, kini wanita mempunyai lebih banyak pilihan dan dapat menikmati faedah kesihatan tambahan yang ditawarkan oleh pil-pil baharu.

Selamat menyambut Hari Kawalan Kehamilan Sedunia, World Contraception Day.

Hubungi kami untuk sesi kaunseling kesihatan dengan pharmacist & penasihat kesihatan daripada Team Farmasi Sihat secara bersemuka & online sahaja ????
klik je link ni:
https://linktr.ee/farmasisihat1

Atau berkunjung ke cawangan kami yang berdekatan.
Farmasi Sihat Rengit - 07 4242244 / 010 2090 244
Farmasi Sihat Senggarang - 07 4291716 / 011 2082 8448
Farmasi Sihat Pagoh - 06 9741724 / 017 7829 244

Apa-apa pun, Ingat! Hidup Lebih Best Jika Sihat ????????????

#farmasisihat
#hiduplebihbestjikasihat
#sharingiscaring
#lifeascommunitypharmacy
#saringankesihatan
#tekanandarah
#kencingmanis
#DTT
#harikawalankehamilansedunia


About Us

  • Farmasi Sihat

    Farmasi Sihat Sdn.Bhd ditubuhkan pada Februari 2005 dan kini kami beroperasi di Rengit, Pagoh, Senggarang & Simpang Renggam (Johor)